3 de mayo de 2010

EL NEGOCI DE LA POR. MES SOBRE COSTOS...

Somàlia, territori hostil. el Far West en versiò negre, i fonamentalista islàmica. C'me on, make my day, sense el dubtós glamour de Harry el Brut, però esvalotant l'aviram del reguitzell de vaixells comercials que s'atansen a les seves costes diariament.


I mira, als negres/fonamentalistes/morts-de-gana/aburrits de la banya d'Africa, els dona per jugar a Capità Sparrow, i armats com Rambos de pega, es dediquen a fer segrestos de bucs de càrrega, o el primer despistat que si li ocurreixi passar a prop, si és alemany o anglès amb pasta, millor.

Gran entrebanc, problemes, mil.lions en joc. Ja hi som. Seguretat, governs europeus 'greument preocupats'. A Hispania li han segrestat un vaixell, tot i que era Basc, i tocava menys d'aprop, oi?. Si hagués estat un vaixell madrileny, la que lien... No ho sabrem, però algú va pagar una petita/enorme fortuna per retornar els mariners a casa. Ben fet, no opino. La vida d'un basc, d'un català, val molt més que... que qualsevol cosa, home; soc humà i respecto la vida humana, encara que algún humà em treu de pollaguera. Seguim.

Les grans corporacions navilieres, en hàbil negociaciò amb els Estats, han aconsseguit protecciò, bé pública, bé pseudo-privada, per protegir els grans carguers, dels pobres matats morts-de-gana negrets que gosen abordar-los. Això té un cost, és clar. Si la Chacón munta una "Operación Atalanta" (de buen rollo, eso sí, misión de paz planetaria, oyes), a mí em costa diners, públics, meus, teus, sí també teus. Dos i dos quatre, fins i tot la Chacón ho entendria.

Però, ai no, resulta que les navilieres i operadors mega-logístics, van, i perquè Somàlia cau al Golf d'Aden, com que els Lakers van forts que ni t'ho explico, atés que la Esteban està que s'en surt, doncs s'inventen, un recàrrec per contenedor, en concepte de "Seguretat", basat en el cost extra que, pobrets meus, tenen per protegir-se dels atacs dels dolents... Aquest recàrrec, per contenidor, repeteixo, ha anat des d'els 30,00 dòlars a la tardor propassada, fins els 55,00 d'hores d'ara ( rés, una pujadeta de només el 84% amb el canvi d'any, per allò de que la inflaciò no m'els enxampi amb els pantalons abaixats ).

Home, amb el dòlar com està, em direu que 55,00 dòlars són una cosa així com 44,00 euros, que tampoc és per posar el crit al cél. Cert. Només una consideració: Algú sap QUANTS contenidors passen DIARIAMENT per la zona, subjectes a aquest recàrrec? Amb destinaciò la Mediterránia, Magreb i Atlàntic Europeu? Doncs per fer un capmàs, diguem que uns 15.000 -diaris!-, carregats en tots el carguers de navilieres europees, xineses, malaies, taiwaneses. Si som capaços de fer servir una senzilla calculadora: 15.000 x 55 = 825.000,00 dòlars DIARIS. Que paguen les empreses noilejadores, és a dir, els meus clients. Però que ABANS he pagat jo amb els meus humils impostos.

Un bon company i amic, molt més divertit que jo, ha fet una simpática composiciò, que deixa per poc més que per patétics als governs, no només espanyol. Aqui la teniu. Gràcies Marc!. Sencilla, però digne d'apareixer a El Jueves

I deixo una pregunta: a quí interessa que hagi pirateria al golf d'Aden? A l'inrevés: a quí no l'interessa que la situaciò de fam, desesperaciò i infrahumanitat de la Banya d'Africa acabi?. Qui té interés en que AlQaeda segueixi essent una amenaça real? No és una pregunta, val, d'acord, son vàries. Estic pesadet...

1 comentario:

  1. No entenc gaire de tot aquest món de les navilieres i el transport marítim, però francament no s'acaba d'entendre què pebrots van a fer tantes unitats de les armades europees i d'altres països, si a l'hora de la veritat no poden disparar contra els pirates ni una trista bengala, encorsetats com estàn els militars per no sé quants protocols d'actuació i autorització de les seus respectius comandaments estratègics.
    D'altra banda, aquests apel·latius teus de "negrets i morts de gana" em sembla que són més que discutibles, vista la dotació armamentística i preparació que alguns pirates exhibeixen. També caldria veure quin paper juga Xina en tota aquesta moguda, perquè és evident i notori que una majoria de nacions africanes estan sucumbint a les generoses inversions xineses.

    Jo particularment no vull el mal a ningú, però considero que s'ha actuat amb masses dubtes i temences en tot aquest assumpte de la pirateria, intolerable avui en dia en qualsevol latitud del Món.

    ResponderEliminar